Rock Machine Storm INT e90-29 Unisex Touring

Aktualizováno: 22.3.2023

Tato stránka bude o elektrokole českého výrobce z Kopřivnice BIKE FUN International a zkušenosti s ním 😉.

Odkaz na oficiální stránku kola je ZDE.

Recenze: Test magazínu Electric Bike Action, Test magazínu Elektrokola, Test na bikeandride.cz, videotest bikestock.cz.

Jaké jsou jeho parametry?

  • plně integrovaná baterie značky Phylion: 504Wh (36V, 14Ah), dojezd až 100 km, nabíječka 4A
  • motor Sport Drive od výrobce DAPU: 90 Nm, max. výkon 250W/500W, podpora 1,2,3,4 + podpora chůze
  • velký displej COLOR: lze aktivovat nutnost zadání hesla pro „nastartování“ pohonu
  • vzduchová vidlice s pevnou osou, odpružená sedlovka, hydraulické kotoučové brzdy
  • řazení microSHIFT Acolyte 1×8, 38×12-42, 350%

Proč jsem si pořídil právě toto elektrokolo?

  • kola a elektrokola značky Rock Machine prodávám svým zákazníkům (chci vědět co prodávám)
  • je to plně vybavený bicykl pro každý den (blatníky, nosič, osvětlení, stojánek, zámek)
  • rám s nízkým nástupem
  • chci kolo používat především pro cesty domov – prodejna a samozřejmě výlety/udržení kondice
  • cena za 1 km jízdy (benzín vs. elektřina)

Cenová kalkulace

  • Rock Machine Storm INT e90-29 má doporučenou cenu 58990,- Kč. V cyklo-AV jej pořídíte za 56040,- Kč
  • Inteligentní známka Protect6 za 299,- Kč. K novému kolu ZDARMA.
  • Alarm ABUS AlarmBox za 1329,- Kč. K novému kolo za 1196,- Kč včetně montáže.
  • zvonek s hlasitostí 100dB za 269,- Kč. K novému kolu za 242,- Kč.
  • košík na lahev Zefal za 88,- Kč. K novému kolu za 79,- Kč.
  • brašny RC.BAG 30 W/AVS za 4090,- Kč. K novému kolu za 3681,- Kč.
  • brašna RC.BAG 20 W/AVS za 2850,- Kč. K novému kolu za 2565,- Kč.

Kolik stojí jedno nabití baterie?

Průměrná cena 1 kWh v ČR (v únoru 2023) je 5,93 Kč. Při nabíjení baterie kapacity 504Wh z 0 na 100% spotřebujeme tedy 0,504 kWh = 3 Kč (přibližně). I kdybych ujel na jedno nabití 60 km (je to jen příklad), tak mě stojí 1 km jízdy na elektrokole 0,05 Kč !!! Moje auto má spotřebu cca 7 litrů / 100 km při ceně 36 Kč/l. Tedy cena 1 km jízdy autem mě vyjde na 2,52 Kč.

0 kilometrů

Čtvrtek 24.11.2022 mi dopravce přivezl očekávanou zásilku. Kola jsou u výrobce složena a seřízena a následně „rozebrána“ tak, aby se vešla do přepravní krabice. Pak přichází na řadu část, kdy kolo dostane znovu svou podobu. Navíc seřizuji náboje kol (aby se lehce kola točila), hlavové složení (aby šlo lehce zatáčet a nikde řízení nedrhlo), třmeny brzd (kotouč musí být pěkně uprostřed mezi brzdovými destičkami), řazení (malinko). Víte, při montáži komponent není času nazbyt pro seřízení blízké k dokonalosti.

3 kilometry, 25.11.2022

Kolo jsem ještě dovybavil inteligentní známkou Protect6, alarmem ABUS Alarmbox, košíkem na lahev (později jsem ještě přidal zvonek 😉). A první jízda za slunečného počasí k lavičce směr Peklo.

Osazení kola se liší od původně zamýšleného. A to z důvodů covidové krize. Mě osobně se více líbí celočerné pláště.

Dovybavení kola pro denní použití

První jízdy do dílny jsem absolvoval s batohem na zádech. Což není zrovna komfortní. Kola Rock Machine jsou-li vybaveny nosičem, pak je to nosič se Švédským AntranVeloSystem. Tento systém umožňuje „rychloupnutí“ např. brašen. A jako první jsem pořídil brašny RC.BAG 30 W/AVS o větším objemu. U těchto brašen se můžete rozhodnout, zda budete mít obě nebo jen jednu brašnu. Brašny jsou lehce, ale bezpečně nasunuty do adaptéru, který se jednoduchým zacvaknutím spojí s nosičem. Obrázek poví víc než tisíce slov. Prohlídněte si galerii:

Jelikož máme prosinec, očekávám že venkovní teplota se bude pohybovat i pod bodem mrazu. Rozhodl jsem se doplnit kolo „tepelnou“ ochranou baterie. Chvíli jsem „gůgloval“, až jsem narazil na stránku VAPEsport, kde nabízejí ušití neoprénového obalu na míru. Pokud je baterie v chladu, ztrácí svou kapacitu/snižuje se dojezd. Pro doplnění informací mě kontaktoval majitel p.Vlach a domluvili jsem se co změřit a do týdne jsem měl obal na kolo. 👍

Neoprénový obal baterie od VAPEsport
Brašny a obal baterie

352 kilometrů, 30.12.2022

Kromě jízd do dílny (většinou jezdím tuhle trasu 4,2 km dlouhou s převýšením 11 m do dílny a 39 m cestou domů průměrnou rychlostí přesahující 23 km/h) se snažím každou neděli vyrazit na delší trasu. Baterii mám doma v teple a tak „spotřeba“ není úplně vypovídající. Více vypovídá delší trasa, při které spadne kapacita baterie pod 50%. Co není zrovna případ dnešní trasy. Ta byla kratší https://mapy.cz/s/hopafeceno. Nicméně převýšení značné, počasí krásné.

442 km, 7.1.2023

Dnes jsem využil funkce „Výlet po okolí“ v aplikaci mapy.cz a vydal se do mnou nenavštívených míst. Šlo o tzv. haldy dolu Turów. Kolo také podle toho vypadalo 😜. Ale jinak pohoda jízda…2 hodiny, 40 km, mapa zde https://mapy.cz/s/dosovuzavo.

501 km, 16.1.2023

První milník dosažen! Obrázek klíče na displeji kola upozorňuje, že by byla ujeta vzdálenost k pravidelnému servisu. Udělal jsem na kole zběžnou prohlídku a „projel“ diagnostikou.

Jedna závada se přeci jen projevila. Občas se stalo, že displej „zamrznul“. Zkrátka vše šlo ovládat, ale displej ukazoval všude nuly, pouze stupeň přípomoci se měnil. Tuto závadu jsem konzultoval s výrobce (pro mě výhoda, že i v Kopřivnici mluví česky 🤭), kde servisní technik navrhl závadu vyřešit výměnou displeje. Na tom jsem se domluvil s distributorem a displej vyměnil (samozřejmě v záruce).

582 km, 22.1.2023

Dnešní trasu se mi nepodařilo (vlastní hloupostí) zaznamenat. Ale ve zkratce asi takto: Raspenava – Oldřichovské sedlo – cyklostezkou do Mníšku a dále cyklostezkou do Chrastavy. Pak pře Dolní a Horní Vítkov do Albrechtic, po hlavní do Dětřichova, Větrov a z Hágu přes Zátiší domů. Sněhu bylo dost a na „Albrechťáku“ i vítr. Spotřeba vychází v těchto podmínkách víc jak 2% / km. Už teď vím, že víc než teplota ovlivňuje dojezd kola povrch (sníh, bláto, suchý asfalt).

Displej funguje jak má!

911 km, 26.2.2023

Kilometry přibývaly, problémy žádné. Tentokrát se zadařilo trasu zaznamenat https://mapy.cz/s/bulurosece (chyba byla ve vypnutí obrazovky telefonu). Teplota byla okolo 0°C a sníh se lepil a pak ve větru přimrzal. Byla to dost fuška. Během jízdy doplňuji tekutiny a energii teplým iontovým nápojem v termoláhvy. Ty dvě hodinky vydrží nezmrznout 😁. Dnes tedy 42 km za 2:20 h, spotřeba 85%.

No, koukněte sami…

1000 km, 18.3.2023

A jak to vypadá po první tisícovce? Jediná závada s displejem odstraněna výměnou. Brzdové destičky v pohodě, řetěz je na hodnotě 0,26 mm. Používám digitální měrku od výrobce řetězů KMC. A ta říká 0,00-0,40 🙂, 0,40-0,80 😐, >0,80 🙁. Řetěz čistím v pračce na řetězy a jako mazivo používám Interflon.

Kromě velkých brašen jsem pořídil menší RC.BAG 20 W/AVS. Tu lze využít buď samostatně nebo současně s brašnami RC.BAG 30 W/AVS. Fotky budou příště 😉.

Z protokolu diagnostiky vyčtete výrobní čísla komponent včetně verze softwaru. ODO je aktuální stav tachometru a další servis naplánován na 1501 km (prvních servis na 500 km bych držel, ostatní lze nastavit dle dohody). V dalším bloku je výpis nastavení obvodu kola a jak je nastaveno chování motoru. A následuje info o baterii. Pod seriovým číslem je údaj o počtu nabíjecích cyklů (je garantováno, že po 1000 cyklech nebude kapacita menší než 80% kapacity původní). Nyní 19 cyklů na 1000 km = průměrně 52 km na jedno nabití. Jeden cyklus znamené nabití na 100% (nabíječka se „rozsvítí“ zeleně). Teď za lepšího počasí dojezd stoupne. Takže baterie vydrží víc jak 50 000 km! Tedy o tu strach nemám. Další info je o posledních deseti nabíjení a informace, kdy jsem měnil stupeň podpory. Neberte mě za slovo, ale z 99% jezdím na druhý stupeň podpory ze čtyř možných.

Nabíjel jsem vícekrát nežli 19x.