Velký servis kola
V následujících řádcích a pomocí fotografií vám přiblížím jak u nás probíhá „velký servis kola“. Touto procedurou by mělo projít každé kolo, dříve nebo později.
Po upnutí kola na servisní stojan začnu s demontáží jednotlivých dílů kola. Všechno musí pryč…
Poté díly podrobím očistě. Co jde rozebrat, rozeberme a vyčistíme.
Teď kolo začneme zase skládat a seřizovat. Opotřebené součásti vyměníme za nové. Oba náboje kol prošli údržbou, taktéž hlavové složení. Šlapací střed má zapouzdřená ložiska, je tedy „bezúdržbový“.
Přidáme kliky, přesmykač a srovnáme patku přehazovačky (důležitý krok pro správný chod řazení).
Když je patka srovnaná a přehazovačka na svém místě, „natáhneme“ bowdeny a lanka pro spolehlivé řazení a lepší přenos síly z brzdových pák k brzdám, seřídíme brzdy a řazení. Řetěz spojuji rychlospojkou = snadná demontáž řetězu pro čištění. Řetěz je dobré kontrolovat zda není „vytahaný“. Pokud se toto zanedbá, hrozí nežádoucí opotřebení zubů zadního kolečka i převodníků.
Kolo je složené a seřízené. Na udržovaném kole je radost jezdit. I třeba jen do práce :-).
Ještě několik detailů PŘED – PO: